Schaatsbaan

Natuurijsbaan

De ijsbaan in Doorn wordt tijdens vorstperiodes gereed gemaakt door op de 300 meter lange skeelerbaan en de parallelbaan laagjes ijs te stapelen met een unieke sproei- en dweilmethode. Hierdoor kan in een nacht middelmatige vorst (tenminste +/- 5 graden) een voldoende goede ijsvloer worden gemaakt voor uren schaatsplezier de volgende dag.
Vrijwilligers zijn hiervoor, in ploegendienst, de hele nacht in touw om tenminste 1 keer per uur een nieuwe laag water op de groeiende ijsvloer aan te brengen.

Door deze manier van ijs maken is de Doornse ijsbaan uiterst veilig. Ook zijn wij eerder en vaker open dan natuurijsbanen op ondergelopen weilanden of plassen en meren.

Contact: info@doornscheijsclub.nl

Skeelerbaan

De skeelerbaan is 300 meter lang en circa 10 meter breed. De toplaag van de baan is in de zomer van 2018 opnieuw aangebracht. De baan is onderdeel van een openbaar toegankelijk speelterrein, dat het hele jaar door de ijsclub wordt onderhouden.
Via de ijsclub kunnen schaats- en skeeler- en andere sportverenigingen de baan reserveren voor trainingen, waarbij eventueel ook faciliteiten zoals de kantine, toiletten en douches, te reserveren zijn.

Openingstijden speelterrein/skeelerbaan
Het speelterrein/de skeelerbaan is vrij toegankelijk voor individueel gebruik van 08.00 tot 21.00 uur.

Contact: info@doornscheijsclub.nl